Wakacje w Chorwacji

Koronawirus - informacje dot. wyjazdów do Chorwacji

Bezpieczne wyjazdy z Chilling

Wyjazd w dobie pandemii? Z nami to bezpieczne! W trosce o Wasz komfort przygotowaliśmy najważniejsze informacje związane zarówno z kwestią zapisów, wpłat i ich ewentualnych zwrotów, jak i z samym bezpieczeństwem podczas wyjazdów. Zapoznajcie się z nimi i bez obaw planujcie już swój letni wyjazd!

Zakładkę aktualizujemy na bieżąco, w każdy wtorek (lub częściej w przypadku pojawienia się istotnych wiadomości). Znajdziecie tu m.in. informacje o aktualnej sytuacji epidemicznej w Chorwacji.

  • Rezygnacja z wyjazdu i zasady zwrotów
  • Aktualna sytuacja i restrykcje w Chorwacji
  • Transport
  • Bezpłatne ubezpieczenie (od kosztów leczenia i rezygnacji)

Rezygnacja z wyjazdu i zasady zwrotów

W obecnych czasach sytuacja zmienia się z dnia na dzień, zarówno w skali globalnej, jak i w życiu każdego z nas. Staramy się, by wszelkie nieprzewidziane zmiany jak najmniej dawały Wam się we znaki.

  • tylko 400 zł zaliczki przy rezerwacji, a dopiero na 40 dni przed wyjazdem wpłacacie resztę;
  • zawsze macie prawo dobrowolnie zrezygnować z wyjazdu, np. w razie obaw przed podróżą lub dowolnych innych przyczyn. Koszty rezygnacji zależą od tego, na ile wcześnie przed rozpoczęciem wyjazdu anulujecie swoją rezerwację. Są one dokładnie określone w naszym OWU.
  • alternatywą dla rezygnacji, jest znalezienie innego uczestnika na swoje miejsce. Wtedy przepisujemy go na Wasze miejsce na zasadzie cesji, a jej koszt to jedynie 200 zł;
  • w cenie wyjazdu dajemy Wam ubezpieczenie od kosztów rezygnacji Ergo Hestia, które obejmuje szereg określonych sytuacji, m.in. te związane z nagłym zachorowaniem na Covid-19 przed wyjazdem! (Zakres ubezpieczenia od rezygnacji).

Nasze podstawowe ubezpieczenie podróżne na wyjazdach zawiera także koszty leczenia COVID-19, dlatego nie musicie bać się o koszty związane z zachorowaniem za granicą. 

Gdyby wyjazd został odwołany ze względu na obiektywne czynniki, jak np.: zamknięte granice lądowe, zakaz podróżowania, obowiązkową kwarantannę po przyjeździe do Chorwacji czy zamknięcie tamtejszej bazy noclegowej, mamy dla Was kilka opcji:

  • przeniesienie swojej rezerwacji na dowolny inny termin w sezonie; 
  • przeniesienie całej wpłaconej kwoty na imienny voucher ważny 3 lata;
  • prośba o zwrot 100% wpłaty, który realizujemy do 14 dni od daty planowanego zakończenia odwołanego wyjazdu.

#ZmieńTerminNieOdwołuj

Ograniczenia i restrykcje w Chorwacji
aktualizacja - 0208.2021 (godz. 14:26)

W Chorwacji notuje się obecnie niewielki wzrost zakażeń koronawirusem. Jednak ze względu na duży napływ zagranicznych turystów, szczególnie do rejonów nadmorskich, władze kraju zdecydowały się utrzymać restrykcje wjazdowe oraz obostrzenia na miejscu. Ma to zapobiec znaczącemu przyrostowi zachorowań.

Wyruszając z Polski (lub innego kraju UE/Strefy Schengen), aby wjechać na terytorium Chorwacji, na granicy należy okazać jeden z poniższych dokumentów:

  • Unijny Certyfikat Covid - otrzymują go osoby w pełni zaszczepione lub ozdrowieńcy (więcej informacji na stronie https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/podrozuj-po-europie-z-unijnym-certyfikatem-covid
  • Negatywny wynik testu PCR (zrobionego maks. 72 h przed wjazdem) lub antygenowego (zrobionego maks. 48 h przed wjazdem)
  • Certyfikat otrzymania pełnego cyklu szczepienia (uprawnia do wjazdu dopiero 14 dni po przyjęciu ostatniej wymaganej dawki szczepionki, lecz nie później niż 210 dni od tego momentu)
  • Zaświadczenie o przechorowaniu Covid-19 (w formie pozytywnego wyniku testu PCR lub antygenowego, uzyskanego co najmniej 11 dni, lecz nie później niż 180 dni przed wjazdem do Chorwacji lub w formie zaświadczenia lekarskiego)
  • Zaświadczenie o przechorowaniu Covid-19 w połączeniu z certyfikatem otrzymania pierwszej dawki szczepionki w ciągu 6 miesięcy od wyzdrowienia (uprawnia do wjazdu nie później niż 210 od momentu otrzymania pierwszej dawki szczepionki)

W przypadku nieposiadania żadnego z powyższych dokumentów, na granicy chorwackiej można wykonać test na własny koszt, z obowiązkiem pozostania w kwarantannie aż do uzyskania negatywnego wyniku (lub z obowiązkiem pozostania w izolacji przez 10 dni w przypadku wyniku pozytywnego). Jednak kiedy już uda Wam się wjechać do Chorwacji, na miejscu czekają Was jedynie delikatne obostrzenia, a komfortowy urlop jest na wyciągnięcie ręki:

🏨 hotele, apartamenty i mariny są czynne
🍽️ restauracje serwują posiłki na tarasach oraz we wnętrzach
🍹 bary, kluby i inne lokale rozrywkowe mogą prowadzić działalność tylko na świeżym powietrzu i obsługiwać wyłącznie osoby posiadające Unijny Certyfikat Covid
👨‍👩‍👧‍👧 limit zgromadzeń i wydarzeń publicznych wynosi 50 osób (nie dotyczy wydarzeń, w których uczestniczą wyłącznie osoby posiadające Unijny Certyfikat Covid)
😷 nakaz noszenia maseczek obowiązuje we wnętrzach oraz na zewnątrz, jeśli nie da się utrzymać dystansu 1,5 m od innych osób

Obecne obostrzenia w Chorwacji obowiązują do 15 sierpnia, a później można spodziewać się kolejnej ich aktualizacji.

Uwaga - powyższe informacje zostały zebrane i przygotowane z najwyższą starannością. Nie możemy jednak zagwarantować ich dokładności i zawsze zalecamy samodzielne sprawdzanie restrykcji na oficjalnych stronach rządowych.

Reguły bezpiecznego transportu autokarem

  • zakryj usta i nos maseczką ochronną
  • podczas postoju zachowuj 1,5 metrowy dystans
  • dezynfekuj ręce  środkami ochronnymi
  • podczas kaszlu oraz kichania zakrywaj nos i usta chusteczką lub zgiętym łokciem. Zużyte chusteczki higieniczne, serwetki i ręczniki papierowe wyrzuć do zamkniętego kosza na odpady.

Przed wejściem na pokład autokaru każdy Uczestnik imprezy turystycznej przechodzi rutynową, obowiązkową kontrolę temperatury ciała, wykonywaną przez naszego pilota autokaru oraz zostanie poproszony o zdezynfekowanie dłoni. Prosimy o obserwację swojego stanu zdrowia przed rozpoczęciem wyjazdu i odpowiedzialne zachowanie w przypadku złego samopoczucia. Na pokładzie autokaru udostępnimy Wam niezbędne środki dezynfekujące dłonie. Nasze autokary przechodzą ozonowanie po każdej przeprowadzonej imprezie turystycznej. Procedura ta prowadzi do pozbycia się aż do 99% bakterii, wirusów i drobnoustrojów z powierzchni i przestrzeni poddanej zabiegowi ozonowania. Jeździmy autokarami posiadającymi filtry HEPA, zapewniające maksymalną możliwą filtrację powietrza!

Bezpłatne ubezpieczenie od COVID (koszty leczenia i rezygnacja)

✅Nasze ubezpieczenie podróżne zawiera koszty leczenia związane z COVID-19

Bezpłatnie (w cenie wyjazdu) oferujemy ubezpieczenie rozszerzone o koszty leczenia COVID-19 podczas pobytu za granicą.

✅Nasze wyjazdy ZAWIERAJĄ BEZPŁATNIE ubezpieczenie od rezygnacji

W cenę wyjazdu wliczone jest Ubezpieczenie od rezygnacji w Ergo Hestia! Jest ono automatycznie dodane do Waszej rezerwacji i chroni Was przed kosztami rezygnacji do kwoty 1000 zł, m.in. w przypadku nagłego zachorowania na Covid-19 przed wyjazdem (zakres ubezpieczenia poniżej).

W cenie 59 zł możecie wykupić podniesienie sumy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji do 2000 zł. Wspomnianą, podwyższoną opcję ubezpieczenia możecie wykupić najpóźniej następnego dnia od momentu zaksięgowania na naszym koncie Waszej zaliczki za wyjazd.

Ochrona ubezpieczeniowa zawiera zdarzenia takie, jak (wyciąg z informacji Ubezpieczyciela):

Z zachowaniem pozostałych, niezmienionych niniejszą klauzulą, postanowień Ogólnych Warunków Ubezpieczenia postanawia się, że ochrona ubezpieczeniowa obejmuje udokumentowane koszty rezygnacji z podróży powstałe wskutek następujących zdarzeń: 

  • śmierci Ubezpieczonego, współuczestnika podróży lub osób mu bliskich;
  • agłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku Ubezpieczonego, na podstawie zaświadczenia lekarskiego o braku możliwości podróżowania z powodu nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku;
  • nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku osoby bliskiej Ubezpieczonego, wymagającego opieki Ubezpieczonego;
  • utraty, zniszczenia lub uszkodzenia mienia stanowiącego własność Ubezpieczonego lub osoby mu bliskiej, w wyniku kradzieży z włamaniem lub rabunku, kradzieży pojazdu lub pożaru, które powoduje konieczność dokonania czynności wymagających jego obecności w kraju stałego pobytu Ubezpieczonego;
  • wystąpienia szkody powstałej w wyniku kradzieży z włamaniem lub rabunku, kradzieży pojazdu lub pożaru w zakładzie pracy, w którym Ubezpieczony jest pracodawcą, wymagającej jego obecności w kraju stałego pobytu Ubezpieczonego.

Uwaga - powyższe informacje zostały zebrane i przygotowane z najwyższą starannością. Nie możemy jednak zagwarantować ich dokładności i zawsze zalecamy samodzielne sprawdzanie restrykcji na oficjalnych stronach rządowych.